Κομοτηνή: Ξεκινά το έργο εγκατάστασης αγωγού φυσικού αερίου - Η σύνδεση με την Καρπερή

Ο προϋπολογισμός της υλοποίησης ανέρχεται σε 310,56 εκατομμύρια ευρώ

- Newsroom

Η αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης εξέδωσε διαδοχικές θετικές γνωμοδοτήσεις για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού υψηλής πίεσης Καρπερή – Κομοτηνή. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την υλοποίηση του έργου του ΔΕΣΦΑ, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2027.

Σύμφωνα με το ypodomes.com, αναμένεται ότι η τελική επενδυτική απόφαση θα ληφθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες, ώστε να ξεκινήσει η σταδιακή κατασκευή του αγωγού ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 310,56 εκατομμύρια ευρώ.

Η επέκταση του αγωγού

Ο νέος αγωγός, μήκους 215 χλμ., θα συνδέει την Καρπερή με την Κομοτηνή και θα κατασκευαστεί παράλληλα με την υφιστάμενη υποδομή μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.

Η διαδρομή του αγωγού θα ξεκινήσει από τον νέο σταθμό ξέστρου αποστολής (SCL) U-9510, που βρίσκεται εντός του οικοπέδου του υφιστάμενου σταθμού του ΔΕΣΦΑ στο αγρόκτημα Καρπερής, στον Δήμο Ηράκλειας. Ο αγωγός θα διασχίσει τους Δήμους Ηράκλειας, Σερρών, Εμμανουήλ Παππά, Νέας Ζίχνης, Αμφίπολης, Προσοτσάνης, Δοξάτου, Καβάλας, Νέστου, Τοπείρου, Αβδήρων, Ιάσμου και Κομοτηνής, καταλήγοντας στο νέο βαλβιδοστάσιο και σταθμό ξέστρου (SCR) Κομοτηνής U-9660, που βρίσκεται στο Πάμφορο, περίπου 1,5 χιλιόμετρο νοτιοανατολικά της ΒΙΠΕ Κομοτηνής, στον Δήμο Μαρώνειας-Σαπών.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει υδρογόνο, είτε σε καθαρή μορφή (100% υδρογόνο) είτε ως μείγμα υδρογόνου και φυσικού αερίου. Στην αρχή, θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά φυσικού αερίου, ενισχύοντας τη δυναμικότητα του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ). Χάρη στον τεχνικό σχεδιασμό και τις προδιαγραφές του, το έργο είναι πλήρως έτοιμο να υποδεχθεί και να μεταφέρει υδρογόνο, χωρίς να απαιτούνται μελλοντικές παρεμβάσεις.

Έτσι, συμβάλλει άμεσα στην προσπάθεια της Ελλάδας να εναρμονιστεί με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες για την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων αερίων, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος σε σχέση με το φυσικό αέριο.

Συγκεκριμένα θα περιλαμβάνει: 

 Νέο αγωγό υψηλής πίεσης ονομαστικής διαμέτρου 30 ιντσών και γραμμικού μήκους 215 km
– Εγκαταστάσεις αγωγού
κατά μήκος της διαδρομής του:
– 9 Βαλβιδοστάσια (LVS)
– 4 σταθμούς
Ξέστρου/ Ξεστροπαγίδας (SS)

Ο ΔΕΣΦΑ θεωρεί αυτό το έργο ως προτεραιότητα, καθώς θα ενισχύσει την ικανότητα του ΕΣΦΑ να μεταφέρει επιπλέον ροές φυσικού αερίου μεταξύ του Βόρειου και του Νότιου τμήματος του Συστήματος. Ο κύριος στόχος είναι η εξάλειψη των σημείων συμφόρησης, προκειμένου να διασφαλιστεί η αδιάλειπτη δυναμικότητα στα νέα σημεία εισόδου και εξόδου του βόρειου τμήματος του ΕΣΦΑ, καθώς και η συνεχής πρόσβαση στο Εικονικό Σημείο Συναλλαγών (ΕΣΣ).

Η απομάκρυνση των σημείων συμφόρησης θα ενισχύσει τη ρευστότητα του ελληνικού ΕΣΣ και θα εξασφαλίσει σε όλους τους χρήστες του ΕΣΦΑ ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλα τα βόρεια σημεία εξόδου, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερα οφέλη για την ελληνική αγορά.

ΠΗΓΗ:ypodomes.com

Loader