Κίνδυνος στους δρόμους της Θεσσαλονίκης: Εννέα νεκροί και 22.000 παραβάσεις μέσα σε τρεις μήνες

Μέθη, απροσεξία και παράνομες παραβάσεις οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα

- Newsroom

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι στοχευμένες επιχειρήσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους του νομού. Στο επίκεντρο των ελέγχων βρίσκονται οι επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με την Τροχαία να συγκροτεί καθημερινά συνεργεία ελέγχου σε κομβικά σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους – 22.347 παραβάσεις σε τρεις μήνες

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 (Απρίλιος–Ιούνιος), βεβαιώθηκαν συνολικά 22.347 επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις, με κυριότερες:

  • Υπερβολική ταχύτητα: 17.225 περιπτώσεις
  • Οδήγηση χωρίς κράνος: 2.121 παραβάσεις
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα: 532
  • Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 354
  • Μη χρήση ζώνης ασφαλείας: 846
  • Οδήγηση χωρίς δίπλωμα: 761
  • Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση: 275

Οδήγηση υπό μέθη – Αδιάκοποι έλεγχοι

Σε 36.000 αλκοτεστ που πραγματοποιήθηκαν, εντοπίστηκαν 475 οδηγοί σε κατάσταση μέθης, παρά την αυξημένη παρουσία της Τροχαίας και τις συνεχείς εκκλήσεις για υπεύθυνη οδήγηση.

Τροχαία ατυχήματα – 9 νεκροί και 210 τραυματίες μόνο τον Ιούνιο

Κατά το ίδιο διάστημα, καταγράφηκαν συνολικά 525 τροχαία ατυχήματα σε όλη τη Θεσσαλονίκη:

  • 8 θανατηφόρα
  • 8 σοβαρά
  • 509 ελαφρά

Από τα περιστατικά αυτά, 9 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ 647 τραυματίστηκαν, εκ των οποίων 18 σοβαρά.

Οι βασικές αιτίες των ατυχημάτων

Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, τα συνηθέστερα αίτια πρόκλησης τροχαίων παραμένουν:

  • Η υπερβολική ταχύτητα
  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • Η απόσπαση προσοχής, κυρίως λόγω κινητών τηλεφώνων
  • Η παραβίαση προτεραιότητας και φωτεινών σηματοδοτών

Η Τροχαία Θεσσαλονίκης τονίζει ότι οι ειδικές επιχειρησιακές δράσεις και οι εξειδικευμένοι έλεγχοι θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση, στοχεύοντας όχι μόνο στην καταστολή αλλά και στην πρόληψη. Προτεραιότητα παραμένει η προστασία της ανθρώπινης ζωής και η διασφάλιση συνθηκών ασφαλούς κυκλοφορίας για όλους.

Loader