Θεσσαλονίκη: Πού μπορούν να σταθμεύουν τα πατίνια - Δημιουργούνται 800 θέσεις σε 70 σημεία
Ο νέος Κανονισμός επιβάλλει καθολική απαγόρευση στάθμευσης εκτός των καθορισμένων χώρων
Στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε η “Κανονιστική Ρύθμιση Κυκλοφορίας και στάθμευσης Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.)”
Να βάλει τάξη στην αυθαίρετη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών καθώς και άλλου τύπου οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της μικροκινητικότητας επιχειρεί ο δήμος Καλαμαριάς.
Προς το σκοπό αυτό, στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε η “Κανονιστική Ρύθμιση Κυκλοφορίας και στάθμευσης Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.)”. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών, Διοίκησης και Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Ζαχαρία Κώστα “τον τελευταίο καιρό έχουν αναπτυχθεί στην Καλαμαριά, όπως και στην υπόλοιπη πόλη, πάρα πολλά ηλεκτρικού τύπου οχήματα, πατίνια, ποδήλατα και σκούτερ, τα οποία εξυπηρετούν με στις μετακινήσεις, συγχρόνως, όμως, δημιουργούν και σημαντικά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία της πόλης.
Με την Κανονιστική τίθενται περιορισμοί στην κίνηση και στάθμευση αυτών των οχημάτων ώστε να διευκολύνεται η κίνηση των πεζών, να υπάρχει η μέγιστη ασφάλεια αυτών οι οποίοι χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη χρήση των κοινόχρηστων χώρων”.
Σύμφωνα με την Κανονιστική, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για τα ηλεκτρικά πατίνια ορίζεται στα 25 χλμ./ώρα. Επίσης, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε δρόμους όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκινήτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, σε όσες περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, η ταχύτητα των ηλεκτρικών πατινιών θα πρέπει να είναι ανάλογη με τους πεζούς, χωρίς να τους παρενοχλούν και τους παραχωρούν προτεραιότητα. Ειδικότερα σε πλατείες, πεζόδρομους και πεζοδρόμια, η ταχύτητα δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τα 6 χλμ./ώρα.
Απαγορεύεται στην κεντρική πλατεία
Σύμφωνα με την Κανονιστική θα απαγορεύεται η κίνηση στα ηλεκτρικά πατίνια όπως και στα ηλεκτροκίνητα παιδικά αυτοκίνητα, στην κεντρική πλατεία της Καλαμαριάς, γνωστή ως πλατεία Προσφυγικού Ελληνισμού. Σύμφωνα με τη διοίκηση του δήμου ο περιορισμός αυτός τίθεται επειδή στη συγκεκριμένη πλατεία βρίσκονται καθημερινά εκατοντάδες πολίτες, μεταξύ των οποίων αρκετοί ηλικιωμένοι, αλλά και μικρά παιδιά, και η κυκλοφορία των πατινιών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλειά τους.
Στάση και στάθμευση
Η στάθμευση ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πλατείες και πάρκα, εκτός των ειδικά καθορισμένων από το Δήμο Καλαμαριάς θέσεων. Η προσωρινή στάση σε αυτά τα σημεία επιτρέπεται μόνο εφόσον δεν εμποδίζει την κίνηση των πεζών ή την είσοδο σε κτίρια.
Επιπλέον απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση:
- πάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε μέτρα από αυτές,
- σε απόσταση μικρότερη από δώδεκα μέτρα από στάσεις λεωφορείων,
- σε εισόδους και εξόδους κόμβων,
- πάνω στις νησίδες ασφαλείας, όπως και στις διαχωριστικές νησίδες,
- στους αυτοκινητοδρόμους και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εκτός των χώρων στάθμευσης που καθορίζονται με σήμανση,
- σε λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης,
- σε ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή όδευσης τυφλών και σε απόσταση μικρότερη από 0,50μ. εκατέρωθεν αυτών,
- σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία,
- σε πιάτσες ΤΑΧΙ,
- στις εισόδους και εξόδους των πεζοδρόμων,
- σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία.
Πέραν των ανωτέρω, για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών ισχύουν οι λοιπές γενικές προβλέψεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως για παράδειγμα: οι χρήστες να έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο ηλικιακό όριο (12 ή 15 ετών, ανάλογα με τον τύπο του ηλεκτρικού οχήματος), να μην μιλούν στο κινητό τηλέφωνο ενώ είναι εν κινήσει, να μην μεταφέρουν δεύτερο άτομο, να φορούν τη νύκτα ανακλαστικό ρουχισμό, όπως γιλέκο ή πανωφόρι, να φορούν κράνος, να διαθέτουν φωτισμό κ.ο.κ.
Επίσης, οι εταιρείες εκμίσθωσης ηλεκτρικών πατινιών υποχρεούνται να περισυλλέγουν από τη θάλασσα τα οχήματα ιδιοκτησίας τους. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να κάνουν μηνιαίο έλεγχο κατά μήκος της παράκτιας ζώνης της Καλαμαριάς και να στέλνουν σχετικό ενημερωτικό σημείωμα προς το Δήμο .
Σε ειδικές θέσεις
Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να σταθμεύουν τα ΕΠΗΟ σε συγκεκριμένους χώρους τους οποίους θα μισθώνουν από τον Δήμο και οι οποίοι θα καθοριστούν το προσεχές διάστημα. Ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης ανά σημείο δεν μπορεί να υπερβαίνει τις έξι. Η διάθεση των κοινοχρήστων χώρων γίνεται για ένα έτος. Εφόσον δεν ανανεωθεί για οποιοδήποτε λόγο, ο παραχωρησιούχος υποχρεούται να τα απομακρύνει αμέσως, μαζί και την υπάρχουσα σήμανση.
Επίσης ορίζεται ετήσιο τέλος κοινόχρηστου χώρου ανά θέση στάθμευσης, το οποίο καταβάλλεται εφάπαξ και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της άδειας.
Σε περίπτωση μη έγκαιρης απομάκρυνσης των σημάνσεων κατόπιν λήξης ή ανάκλησης της σχετικής άδειας χρήσης, επιβάλλεται το αντίστοιχο τέλος ανά θέση προσαυξημένο κατά 100%.
Σύμφωνα με την Κανονιστική ο δήμος Καλαμαριάς χωρίζεται σε τρεις ζώνες στις οποίες θα καθοριστούν οι ακριβείς θέσεις στάθμευσης ΕΠΗΟ.
Α' Ζώνη: Οδοί: Κομνηνών, Μεταμορφώσεως, Χηλής, Σοφούλη, Πλαστήρα, Εθν. Αντιστάσεως, Ανδριανουπόλεως,
Β' Ζώνη: Πλατείες, Πάρκα, Πεζόδρομοι, οδοί με λεωφορειογραμμές,
Γ' Ζώνη – Υπόλοιπες περιοχές (μη κεντρικοί δρόμοι), Αγορά Φοίνικα
Το ετήσιο τέλος κοινόχρηστου χώρου ανά θέση στάθμευσης, το οποίο καταβάλλεται εφάπαξ και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της άδειας ορίζεται:
Α' Ζώνη: 30,00€/πατίνι ή 50,00€/ποδήλατο ή 100,00€/σκούτερ
Β' Ζώνη: 20,00€/πατίνι ή 35,00€/ποδήλατο ή 70,00€/σκούτερ
Γ' Ζώνη: 15,00€/πατίνι ή 25,00€/ποδήλατο ή 50€/σκούτερ
Υποχρεώσεις των εταιρειών
Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης ηλεκτρικών πατινιών υποχρεούνται:
α) Τα διατιθέμενα προς εκμίσθωση οχήματα να πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει ο Κ.Ο.Κ. και να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση,
β) Να διαθέτουν κατάλληλο λογισμικό στα πατίνια για τη διασφάλιση τήρησης των ορίων ταχύτητας, απαγόρευσης και περιορισμό στάθμευσης και περιορισμούς κίνησης,
γ) Να διαγραμμίσουν τους χώρους που τους παραχωρούνται, με το χρωματισμό που θα τους υποδειχθεί κατά την αδειοδότηση και να ανανεώνουν τη διαγράμμιση ανά τρεις μήνες,
δ) Να παρέχουν άμεσα οποιαδήποτε πληροφόρηση τους ζητηθεί και να θέτουν το λογισμικό ελέγχου και ζωντανής παρακολούθησης της τοποθεσίας των οχημάτων τους στην διάθεση των υπηρεσιών του Δήμου Καλαμαριάς,
ε) Να διαθέτουν συνεργεία άμεσης επέμβασης για μετακίνηση των πατινιών τους καθ’ όλο το 24ωρο, τα οποία θα ελέγχουν τις σταθμεύσεις και θα συμμορφώνονται με τις εκάστοτε υποδείξεις του Δήμου Καλαμαριάς,
στ) Να σταθμεύουν τα οχήματα στους χώρους που τους έχουν παραχωρηθεί και να μην επιτρέπουν τη στάθμευση σε χώρους εκτός των προκαθορισμένων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού.
Τα Πρόστιμα
Τα πρόστιμα και οι κυρώσεις που προβλέπει η κανονιστική είναι τα εξής:
1. Για τις παραβάσεις των διατάξεων που προβλέπονται στον Κ.Ο.Κ. επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από αυτόν διοικητικές κυρώσεις και πρόστιμα.
2. Για παραβίαση του ορίου ταχύτητας επιβάλλεται πρόστιμο 40,00€.
3. Για στάθμευση σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από
αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία., επιβάλλεται πρόστιμο 20,00€.
4. Για απόρριψη των ΕΠΗΟ στη θάλασσα επιβάλλεται πρόστιμο 200,00€. Το ίδιο πρόστιμο επιβάλλεται και στην εταιρεία σε περίπτωση που δεν θα τα περισυλλέξει. Πρόστιμο 200,00€ επιβάλλεται στην εταιρεία σε περίπτωση που παραβιάζει κάποιον από τους κανόνες βάσει των οποίων τους παραχωρείται η άδεια.
5. Για την μαζική κατάληψη μη εγκεκριμένων χώρων από ΕΠΗΟ πέραν των κυρώσεων που προβλέπονται στον Κ.Ο.Κ. (άρθρο 34, παρ. 11Α) δύναται να διενεργείται απομάκρυνσή τους, κατόπιν δεύτερης παράβασης εντός 3ώρου.
6. Για μη τήρηση των διαγραμμίσεων οριοθέτησης των θέσεων στάθμευσης επιβάλλεται πρόστιμο 100,00€ ανά σημείο.
7. Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων της Κανονιστικής, δύο φορές εντός 6 μηνών, η παραχώρηση ανακαλείται, χωρίς η εταιρία να διατηρεί δικαίωμα επιστροφής χρημάτων.
Ο νέος Κανονισμός επιβάλλει καθολική απαγόρευση στάθμευσης εκτός των καθορισμένων χώρων
Μετά από ένδειξη για καπνό στο κόκπιτ
Έγινε αισθητός στη Θεσσαλονίκη - Ακολούθησε μετασεισμός μικρότερης κλίμακας
στα φανάρια της Νικήτης, τροχονόμοι βοηθούν στην εξομάλυνση της κατάστασης - Ομαλή είναι η κυκλοφορία και στην ΠΑΘΕ