Η Toyota μπαίνει δυναμικά στον χώρο της ηλεκτροκίνησης - Η Nidec κατασκευάζει εξ ολοκλήρου νέο κινητήρα για να την βοηθήσει

Ο νέος κινητήρας στοχεύει επίσης στην αναζωογόνηση της τύχης της ομότιμης ιαπωνικής εταιρείας Nidec

- Newsroom

Η ιαπωνική εταιρεία Nidec, κατασκευάζει έναν σχεδόν εξ ολοκλήρου «κατασκευασμένο στην Κίνα» κινητήρα ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να βοηθήσει την Toyota να ανταγωνιστεί στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Mitsuya Kishida.

Περίπου το 99% των υλικών και των εξαρτημάτων του κινητήρα προέρχονται από την Κίνα, δήλωσε ο Kishida. Η κατασκευή του ενσωματωμένου κινητήρα ήταν «απίστευτα δύσκολη», δήλωσε σε συνέντευξή του, αναφέρει το Bloomberg.

Η Nidec ξεκίνησε την προμήθεια του κινητήρα για το ηλεκτρικό SUV bZ3X της Toyota, το οποίο κυκλοφόρησε στην αγορά τον Μάρτιο και έχει πουλήσει περίπου 20.000 μονάδες μέχρι στιγμής, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Toyota. Το αυτοκίνητο -το πρώτο όχημα της Toyota που χρησιμοποιεί αυτόν τον κινητήρα- αποτελεί μέρος της προσπάθειας της εταιρείας να αλλάξει τη θέση της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποσπούν μερίδιο αγοράς από τους παγκόσμιους ανταγωνιστές.

Η χρήση κυρίως κινεζικών ανταλλακτικών επιτρέπει στην εταιρεία να μειώσει το κόστος και συμβάλλει στη μείωση της τιμής του τελικού αυτοκινήτου, κάτι που είναι απαραίτητο για να επικρατήσει στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά αυτοκινήτων της ασιατικής χώρας.

Ο νέος κινητήρας στοχεύει επίσης στην αναζωογόνηση της τύχης της ομότιμης ιαπωνικής εταιρείας Nidec, της οποίας η χαμηλή κερδοφορία και η πτώση της τιμής της μετοχής τροφοδοτούν τη δυσαρέσκεια των επενδυτών.

Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, ο κατασκευαστής κινητήρων είχε επιδιώξει ανάπτυξη μέσω εξαγορών, αγοράζοντας 75 εταιρείες και λειτουργώντας περίπου 250 εργοστάσια, δήλωσε ο Kishida, ο οποίος νωρίτερα φέτος ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση της εταιρείας.

«Πριν επιδιώξουμε μεγάλη αύξηση εσόδων, πρέπει να θέσουμε υπό έλεγχο την τρέχουσα επιχείρησή μας και να αποκτήσουμε μια πιο αποτελεσματική δομή», δήλωσε κατά τα εγκαίνια ενός νέου εργοστασίου στο Τσινγκτάο, στη βόρεια Κίνα. Το εργοστάσιο - το οποίο κατασκευάζει κινητήρες, συμπιεστές και ηλεκτρονικά είδη για οικιακές συσκευές - αποτελεί παράδειγμα αυτού, καθώς συνδυάζει δύο παλαιότερες εγκαταστάσεις από διαφορετικές επιχειρηματικές μονάδες σε ένα νέο κέντρο παραγωγής αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτή η αναδιάρθρωση μπορεί να περιλαμβάνει την πώληση ορισμένων επιχειρήσεων, δήλωσε ο Kishida, προσθέτοντας ότι αυτό θα βελτίωνε την εικόνα της εταιρείας για τους μετόχους και ενδεχομένως να ενίσχυε την τιμή της μετοχής.

Η επένδυση στο Τσινγκτάο αποτελεί σπάνιο παράδειγμα ιαπωνικής εταιρείας που ενισχύει σημαντικά την παρουσία της στην Κίνα, σε μια εποχή που πολλές άλλες μειώνουν τις επενδύσεις τους, καθώς η οικονομική ανάπτυξη της χώρας επιβραδύνεται και οι εντάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο αυξάνονται. Οι καθαρές νέες ιαπωνικές επενδύσεις στην Κίνα αυξήθηκαν κατά περίπου 3% τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, μετά από αύξηση περίπου 6% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών της Ιαπωνίας.

Η Toyota είναι μια άλλη εταιρεία που αντιτίθεται σε αυτή την τάση, ανακοινώνοντας ένα νέο εργοστάσιο στη Σαγκάη για την μάρκα Lexus τον Απρίλιο, με την επένδυση να αναφέρεται σε περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Kishida εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Nidec θα μπορούσε επίσης να συνεργαστεί σε αυτό το έργο, σημειώνοντας ότι η εταιρεία ήδη προμηθεύει με διάφορα άλλα ανταλλακτικά αυτοκινήτων την Toyota.

Η Nidec Corporation, παλαιότερα γνωστή ως Nippon Densan Corporation, είναι ιαπωνικός κατασκευαστής και διανομέας ηλεκτροκινητήρων. Τα προϊόντα της διατίθενται σε μονάδες σκληρών δίσκων, ηλεκτρικές συσκευές, αυτοκίνητα και εμπορικό και κατασκευαστικό εξοπλισμό. Η εταιρεία κατέχει το μεγαλύτερο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς για τους μικροσκοπικούς κινητήρες με άξονα που τροφοδοτούν μονάδες σκληρών δίσκων.

Οι δύο ομάδες προϊόντων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι οι κινητήρες με σκληρούς δίσκους και τα προϊόντα αυτοκινητοβιομηχανίας με 16% και 22% των πωλήσεων, αντίστοιχα. Από το 2017, η εταιρεία έχει 296 θυγατρικές εταιρείες που βρίσκονται σε όλη την Ιαπωνία, την Ασία, την Ευρώπη και την Αμερική. Η Nidec είναι εισηγμένη στο πρώτο τμήμα του Χρηματιστηρίου του Τόκιο και αποτελεί μέρος του χρηματιστηριακού δείκτη TOPIX 100. Η εταιρεία κατείχε την 42η θέση στη λίστα Businessweek Infotech 100 του 2005. Επίσης, η Nidec συμπεριλήφθηκε στη λίστα Forbes World's Most Innovative Companies του 2014.

Loader