Το πολυπόθητο για την McLaren έγινε. Η κατάκτηση του «back-to-back» τίτλου πρωταθλήματος κατασκευαστών στην Φόρμουλα 1 είναι γεγονός και με μόλις έξι αγώνες να απομένουν έως το τέλος της σεζόν και την ομάδα να προχωρά με ένα άγχος λιγότερο.
Εξαιρείται βέβαια το ατομικό πρωτάθλημα που όπως δείχνουν τα προγνωστικά θα αποτελέσει μια ενδοοικογενειακή μάχη, μεταξύ των «πορτοκαλί» οδηγών. Όπως και να ‘χει, η βρετανική ομάδα σήκωσε το τρόπαιο των νικητών και φέτος στον αγώνα της Σιγκαπούρης, την πρώτη ομάδα του Οκτωβρίου.
Πώς όμως η ομάδα έφτασε σε αυτό το αποτέλεσμα, αφήνοντας πίσω της την Red Bull και στρέφοντας τα βλέμματα και πάλι πάνω της; Δύο είναι -σε πρώτο βαθμό- τα απαραίτητα για το νικητήριο αποτέλεσμα: Ένας καλός οδηγός μέσα σε ένα καλό αμάξι.
Ξεκινώντας από το πρώτο, η επιτυχία της McLaren δεν θεωρείται και αδικαιολόγητη. Δεν ξεκίνησε την σεζόν με κάποιον rookie, ούτε με κάποιον που δεν είναι πλήρως ενσωματωμένος στην ομάδα. Τόσο ο Λάντο Νόρις όσο και ο Όσκαρ Πιάστρι έχουν «αποδείξει την αφοσίωσή τους στην ομάδα» και τα πολυετή συμβόλαια τους το αποδεικνύουν.
Ας μην ξεχνάμε επίσης πως ο Βρετανός έκανε το ντεμπούτο του στην Φόρμουλα 1 με την McLaren (το 2019) και από τότε δεν έχει φύγει απ’ το πλευρό της. Από την άλλη ο Πιάστρι μπήκε στο πρωτάθλημα πολλά υποσχόμενος.
Οι εντυπωσιακές εντυπώσεις του στις μικρότερες κατηγορίες πρωταθλημάτων (Φόρμουλα 2 και Φόρμουλα 3) δεν πέρασαν απαρατήρητες, μιας και κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλητή και στα δύο αντίστοιχα. Έτσι το πολύ ικανό ντουέτο, τόσο πέρσι όσο και φέτος, οδήγησε την ομάδα στις χρυσές σελίδες της ιστορίας.
Βέβαια, δεν θα μπορούσαν να το είχαν κάνει αυτό αν δεν οδηγούσαν την MLC39 στο χαρακτηριστικό χρώμα της… παπάγιας. Το μονοθέσιο, ακόμα καλύτερο από την περσινή εκδοχή του, παρέμεινε δυνατό σχεδόν σε όλους τους αγώνες, αφού και η ομάδα δεν παρέλειψε να κάνει συνεχώς αναβαθμίσεις.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η βελτιωμένη εικόνα των μηχανικών στα pits, αλλά και η στρατηγική. Ένα είναι σίγουρο, ότι η ομάδα μαθαίνει από τα λάθη της και κάνει στην πράξη το «κάθε χρόνο και καλύτερα».
Το ιστορικό παρελθόν και η «Προστ-Σένα» εποχή
Οι Βρετανοί έχουν μια μικρή προϊστορία βέβαια όσον αφορά τους τίτλους. Το φετινό είναι για την McLaren το δέκατο πρωτάθλημά της, από τις απαρχές της Φόρμουλα 1 και το δεύτερο συνεχόμενο εδώ και χρόνια καθώς τελευταία φορά που μάζευε τίτλους ήταν στην επί Σένα εποχή.
Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα έχει κατακτήσει τα πρωταθλήματα του:
- 1974 (με 73 πόντους)
- 1984 (με 143,5 πόντους)
- 1985 (με 90 πόντους)
- 1988 (με 199 πόντους)
- 1989 (με 141 πόντους)
- 1990 (με 121 πόντους)
- 1991 (με 139 πόντους)
- 1998 (με 156 πόντους)
- 2024 (με 666 πόντους)
- 2025 (με 650 πόντους προσεχώς)
Στόχος της McLaren είναι το σερί νικών να συνεχιστεί και του χρόνο και όχι μόνο. Να γράψει ένα νέο και μεγαλύτερο από αυτό του 1988-1991. Κατά πόσο αυτό είναι εφικτό θα το δείξει ο χρόνος. Μέχρι στιγμής πάντως η ομάδα φαίνεται απτόητη και δεν ακούγονται και πολύ αισιόδοξες οι υπόλοιπες ομάδες για του χρόνου. Θα θυμηθεί άραγε τα παλιά;
Ήταν το 2024 ότι και το 1988 για τους Βρετανούς; Αρκετοί δημοσιογράφοι του εξωτερικού εικάζουν πως ναι, διότι ο Πιάστρι και ο Νόρις θυμίζουν το δίδυμο Άιρτον Σένα και Αλέν Προστ από τα παλιά.
Έχοντας πέντε χρόνια διαφορά ηλικίας και περίπου άλλα τόσο διαφορά εμπειρίας στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, ο Προστ και ο Σένα κατάφεραν να διεκδικήσουν για την McLaren τον νικητήριο τίτλο κατασκευαστών για δύο συνεχόμενες χρονιές, το 1988 και το 1989. Ο έμπειρος Προστ καλούνταν να συνεργαστεί με τον φορτσάτο τότε Σένα και να αφήσουν την κόντρα τους στην άκρη για το καλό της ομάδας.
«Σκοπεύω να αφήσω τον Άιρτον να ενσωματωθεί στην McLaren. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια κορυφαία ομάδα και εάν έχουμε το καλύτερο αυτοκίνητο, οι δυο μας θα αναμετρηθούμε για τον τίτλο του 1988» είχε δηλώσει ο Αλέν Προστ, πράγμα που και έγινε με τον Σένα να παίρνει την πρώτη θέση στο ατομικό πρωτάθλημα εκείνη τη χρονιά και τον συναθλητή του να ακολουθεί με μόλις τρεις βαθμούς διαφορά.

Ενδοοικογενειακή μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών
Σήμερα ο Νόρις και ο Πιάστρι θυμίζουν έναν σύχρονο Προστ και Σένα. Ο -ελάχιστα- μεγαλύτερος Λάντο Νόρις, όντας περισσότερα χρόνια στην ομάδα αλλά και στο πρωτάθλημα, πρέπει να δείξει πως συνεργάζεται άψογα με τον ταχύ και ικανό Όσκαρ Πιάστρι γιατί ας μην ξεχνάμε πως τυχόν …ζημιές θα κοστίσουν σε όλους ακριβά.
Αυτή τη στιγμή πάντως, στην κατάταξη προηγείται ο 24χρονος Αυστραλός με 336 πόντους, έναντι του Νόρις που ακολουθεί με 314 πόντους. Δυστυχώς για τον Βρετανό πάντως τα στατιστικά δεν είναι με το μέρος του. Από τότε που μπήκε στην Φόρμουλα 1 έχει εννιά νίκες με 13 pole positions και 13 dnf. Ο Πιάστρι από την άλλη έχει επίσης εννιά νίκες, πέντε pole και 4 dnf έχοντας σχεδόν τους μισούς αγώνες από τον ομόσταυλό του.
Η μάχη των δύο θα συνεχιστεί στους επόμενους έξι αγώνες τις σεζόν. Θα καταφέρει ο Πιάστρι να παραμείνει στην πρώτη θέση παίρνοντας τον τίτλο και δείχνοντας ότι ήρθε με φόρα στον κόσμο της Φόρμουλα 1 από μικρός; Ή μήπως ο πιο έμπειρος Νόρις έμαθε από τα δικά του λάθη και ετοιμάζεται τώρα να ανατρέψει το αποτέλεσμα και να αποδείξει σε όλους γιατί θα πρέπει να είναι ο νούμερο ένα οδηγός;
Όλα αυτά θα απαντηθούν πολύ σύντομα στα επόμενα γκραν πρι, με το επόμενο ραντεβού να έρχεται το Σαββατοκύριακο (18-19/10) στις ΗΠΑ.