ΕΕΘ: Παρέμβαση Μερελή για τις χρεώσεις στο πάρκινγκ του Αεροδρομίου «Μακεδονία»

Η άκρως επιθετική τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει η Fraport Greece δεν μας βρίσκει σύμφωνους, τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου

- Newsroom

Την «έντονη αντίθεσή του» στην κατάργηση της μηνιαίας κάρτας στάθμευσης αξίας 50 ευρώ για το Parking 5, το οποίο χρησιμοποιείται για επιβίβαση και αποβίβαση τουριστών, εκφράζει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Η επιβολή πλέον μόνο ετήσιας κάρτας με κόστος 900 ευρώ, θεωρείται μια πολιτική με έντονα αντιαναπτυξιακά χαρακτηριστικά και σοβαρές επιπτώσεις σε πολλαπλά επίπεδα.

«Όπως μας έχουν ενημερώσει τουριστικά γραφεία – μέλη μας, οι ανάγκες τους για στάθμευση στο συγκεκριμένο χώρο περιορίζονται στους δύο ή τρεις μήνες της τουριστικής περιόδου. Ελάχιστοι επαγγελματίες προμηθεύονταν κάρτα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, και αυτό ποτέ πέραν των έξι μηνών. Το μέγιστο κόστος για τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν ανερχόταν στα 300 ευρώ ανά λεωφορείο. Με τη φετινή απόφαση, οι επιχειρήσεις καλούνται να καταβάλουν το υπερτριπλάσιο ποσό, ανεξαρτήτως της πραγματικής διάρκειας χρήσης του πάρκινγκ», σημειώνει σε ανακοίνωση του το ΕΕΘ.

Το Επιμελητήριο υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη απόφαση, εκτός από την οικονομική επιβάρυνση, αναμένεται να δημιουργήσει και σοβαρά παράπλευρα προβλήματα – κυρίως κυκλοφοριακά. Προκειμένου να αποφύγουν το δυσανάλογο κόστος, οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων είναι πιθανό να στραφούν σε άτυπους χώρους στάθμευσης και να πραγματοποιούν επιβιβάσεις/αποβιβάσεις περιμετρικά του αεροδρομίου. Κατά τη θερινή περίοδο, με την αυξημένη τουριστική ροή, αυτό θα οδηγήσει σε περαιτέρω κυκλοφοριακή συμφόρηση και λειτουργικά προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή.

«Καλούμε τη Fraport Greece να επανεξετάσει την πολιτική τιμολόγησης, προκειμένου να επιστρέψουν τα κόστη σε λογικά και ρεαλιστικά επίπεδα. Τέτοιες μονομερείς αποφάσεις, ειδικά όταν προέρχονται από έναν οργανισμό που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία» – έναν κρίσιμο αναπτυξιακό κόμβο για τη Βόρεια Ελλάδα – επιφέρουν αρνητικές συνέπειες για την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.

Υπενθυμίζεται πως η παραχώρηση του αεροδρομίου πραγματοποιήθηκε με στόχο την αναβάθμιση των μεταφορών και των τουριστικών υπηρεσιών. Ωστόσο, πολιτικές όπως αυτή, λειτουργούν αντίθετα προς τους σκοπούς αυτούς. Εάν η διαχείριση δεν εξυπηρετεί τους όρους της παραχώρησης, ίσως χρειάζεται επανεξέταση της σχετικής σύμβασης.

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δεν έχει πωληθεί· έχει παραχωρηθεί για χρήση, με την κυριότητά του να παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο. Τυχόν απαξίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών συνεπάγεται μείωση της αξίας του αεροδρομίου και, κατ’ επέκταση, οικονομική ζημία για το Κράτος με τη λήξη της περιόδου παραχώρησης», καταλήγει η ανακοίνωση.

Loader