Αυτοκίνητο: Η μείωση της αξίας των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερη από των συμβατικών
Κυρίως λόγω των εξελίξεων στην τεχνολογία των μπαταριών, αλλά και γιατί εμφανίστηκαν μοντέλα με καλύτερη αυτονομία και δυνατότητες φόρτισης
Μείωση παρουσιάζεται τόσο στα βενζινοκίνητα όσο και στα υβριδικά οχήματα
- Newsroom
Τον Νοέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9%. Η Γαλλία πρωτοστάτησε με απότομη πτώση 12,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-10,8%), ενώ η γερμανική αγορά παρέμεινε ελαφρά στάσιμη (0,5%). Μεταξύ των τεσσάρων σημαντικότερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Ισπανία κατέγραψε θετική ανάπτυξη (6,4%), ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA).
Το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,4%), φτάνοντας τα 9,7 εκατομμύρια μονάδες. Ενώ η αγορά στην Ισπανία είχε θετικές επιδόσεις (+5,1%), πτώση σημειώθηκε στη Γαλλία (-3,7%), τη Γερμανία (-0,4%) και την Ιταλία (-0,2%).
Πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκε στο 15% από 16,3% πέρυσι, ενώ ο όγκος μειώθηκε κατά 9,5%. Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκαν επίσης κατά 8,8%. Το μερίδιο αγοράς αυτού του τύπου οχημάτων έφτασε το 7,6% τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας μείωση 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 9,5% στις 130.757 μονάδες τον Νοέμβριο του 2024. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των εγγραφών στη Γερμανία (-21,8%) και στη Γαλλία (-24,4%), με αποτέλεσμα έναν όγκο αγοράς κατά 5,4% χαμηλότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τώρα να ανέρχεται στο 13,4%.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8,8% τον περασμένο μήνα, μετά από σημαντικές μειώσεις στη Γαλλία (-19,6%), στο Βέλγιο (-61,4%) και στην Ιταλία (-31,4%). Τον Νοέμβριο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,6% της αγοράς αυτοκινήτων, από 8,1% πέρυσι. Οι όγκοι από την έναρξη του έτους μέχρι σήμερα μειώθηκαν επίσης κατά 8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 18,5% τον Νοέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,2%, από 27,5% τον περασμένο Νοέμβριο, ξεπερνώντας τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Τον Νοέμβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8%. Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές κατέγραψαν μειώσεις: η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 31,5%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με πτώση 12,3%. Αν και πιο μέτριες, η Γερμανία και η Ισπανία κατέγραψαν επίσης πτώση (-5,4% και -2,3%, αντίστοιχα). Με 266.115 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς για τη βενζίνη μειώθηκε στο 30,6%, από 32,5% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ υποχώρησε κατά 15,3%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 10,6% τον περασμένο Νοέμβριο. Συνολικά, μειώσεις παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.
Σχετικά με την ACEA
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.
Κυρίως λόγω των εξελίξεων στην τεχνολογία των μπαταριών, αλλά και γιατί εμφανίστηκαν μοντέλα με καλύτερη αυτονομία και δυνατότητες φόρτισης
Η ΑΑΔΕ ανακοινώνει ότι τα τέλη παραμένουν στα ίδια επίπεδα, με κλιμακωτά πρόστιμα για καθυστερημένη πληρωμή από 25% έως 100% - Δείτε αναλυτικά τα ποσά ανά κυβισμό και εκπομπές CO₂
1 στους 4 θανάτους στην ΕΕ σχετίζεται με το αλκοόλ - Συσκευές ανίχνευσης αλκοόλ εφαρμόζονται ήδη σε Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο και άλλες χώρες για την προστασία των οδηγών
Το διαβατήριο μπαταριών Kia θα υπερβαίνει τις κανονιστικές απαιτήσεις, συμπεριλαμβάνοντας πρόσθετα δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια