ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Είναι ξεκάθαρη η αποφυγή της προκαταρκτικής με στόχο την συγκάλυψη και την φίμωση της αλήθειας»
«Ο κ.Μητσοτάκης έψαχνε άλλον έναν σύμμαχο - πολιτικά συνένοχο στη σημερινή ψηφοφορία και τον βρήκε στην Πλεύση Ελευθερίας»
«Οι παραπλανητικές κριτικές δε βοηθούν τους καταναλωτές» υποστηρίζει ο ευρωβουλευτής
- Newsroom
Μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου των ψευδών κριτικών στο διαδίκτυο, ζητάει ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρης Τσιόδρας, με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, ρωτά την Κομισιόν πως θα διασφαλίσει ότι οι δημοσιευμένες κριτικές προέρχονται από καταναλωτές που έχουν πράγματι κάνει χρήση της υπηρεσίας ή του προϊόντος, καθώς και πώς θα αντιμετωπίσει την πώληση και αγορά τέτοιων κριτικών.
Ο ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου της ευρωομάδας της ΝΔ σημειώνει ότι «οι καταναλωτές βασίζονται όλο και περισσότερο σε αξιολογήσεις και κριτικές άλλων καταναλωτών όταν αγοράζουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία».
Ωστόσο, περίπου ένας στους δύο καταναλωτές, όπως αναφέρει, δεν μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με το εάν η εκάστοτε εταιρεία διασφαλίζει ότι οι δημοσιευμένες κριτικές γίνονται από πραγματικούς πελάτες, καθώς και τον τρόπο συλλογής των κριτικών. Και συμπληρώνει: «Το πρόβλημα είναι έντονο παρά το γεγονός ότι οι παραπλανητικές πρακτικές σχετικά με τις κριτικές των καταναλωτών καλύπτονται από το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο, όπως η Οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, τη βελτίωση της επιβολής και τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της Ένωσης για την προστασία των καταναλωτών και η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act)».
Καταλήγοντας, αναφέρεται και στην ανάγκη αντιμετώπισης πρακτικών αλλοίωσης των αξιολογήσεων των καταναλωτών, όπως η δημοσίευση μόνο των θετικών κριτικών και η διαγραφή των αρνητικών αξιολογήσεων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή
Θέμα: Αντιμετώπιση των ψεύτικων κριτικών και εμπέδωση της εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες
«Οι καταναλωτές βασίζονται όλο και περισσότερο σε αξιολογήσεις και κριτικές άλλων καταναλωτών όταν αγοράζουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Ωστόσο, περίπου ένας στους δύο ανέφερε ότι δεν μπορούσε να βρει πληροφορίες σχετικά με το εάν η εκάστοτε εταιρεία διασφαλίζει ότι οι δημοσιευμένες κριτικές γίνονται από πραγματικούς πελάτες καθώς και τον τρόπο συλλογής των κριτικών.
Το πρόβλημα είναι έντονο παρά το γεγονός ότι οι παραπλανητικές πρακτικές σχετικά με τις κριτικές των καταναλωτών καλύπτονται από τις Οδηγίες για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, τη βελτίωση της επιβολής και τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της Ένωσης για την προστασία των καταναλωτών και την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act).
Eρωτάται η Επιτροπή:
1. Σε τί ενέργειες θα προβεί για να διασφαλίσει την απαγόρευση της πώλησης, αγοράς και υποβολής ψευδών κριτικών, αλλά και την απόσυρσή τους όταν εντοπιστούν στο διαδίκτυο, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι δημοσιευμένες κριτικές προέρχονται από καταναλωτές που έχουν πράγματι χρησιμοποιήσει ή αγοράσει την υπηρεσία ή το προϊόν;
2. Πώς θα εφαρμοστεί η υπάρχουσα νομοθεσία για την αντιμετώπιση πρακτικών αλλοίωσης των αξιολογήσεων των καταναλωτών, όπως η δημοσίευση μόνο των θετικών κριτικών και η διαγραφή των αρνητικών;».
«Ο κ.Μητσοτάκης έψαχνε άλλον έναν σύμμαχο - πολιτικά συνένοχο στη σημερινή ψηφοφορία και τον βρήκε στην Πλεύση Ελευθερίας»
Εκπροσωπώντας την ελληνική κυβέρνηση, ο υφυπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι η σημερινή συζήτηση «επικεντρώνεται σε μία από τις πιο κρίσιμες πτυχές των ειρηνευτικών επιχειρήσεων του ΟΗΕ
Στην ψηφοφορία δεν συμμετείχαν ΚΚΕ και Ελληνική Λύση, ενώ ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά και Νίκη καταψήφισαν
Ο ευρωβουλευτής ρωτά τον αρμόδιο Επίτροπο σε ποιες ενέργειες θα προβεί