Χαμένοι λογαριασμοί της ΔΕΗ αφήνουν καταναλωτές με «ψεύτικες» οφειλές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας καταγγέλλει σοβαρά προβλήματα στην αποστολή λογαριασμών μέσω ΕΛΤΑ και ζητά να σταματήσει η επιβολή τόκων σε όσους δεν λαμβάνουν εγκαίρως τον έντυπο λογαριασμό

- Newsroom

Το τελευταίο διάστημα αυξάνονται οι καταγγελίες προς την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, από πολίτες που δηλώνουν ότι είτε δεν λαμβάνουν καθόλου είτε λαμβάνουν με μεγάλη καθυστέρηση –μέσω ΕΛΤΑ– τον μηνιαίο λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ.

Η καθυστέρηση αυτή, για την οποία οι καταναλωτές δεν φέρουν καμία ευθύνη, έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται ληξιπρόθεσμες οφειλές, τις οποίες οι ίδιοι αγνοούν πλήρως. Όσοι επικοινωνούν με τη ΔΕΗ για να διαμαρτυρηθούν, λαμβάνουν τη σύσταση να εγγραφούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για την παρακολούθηση των οφειλών τους.

Η δυσκολία ή αδυναμία πρόσβασης σε ψηφιακές υπηρεσίες

Όπως επισημαίνει η Ένωση, παραβλέπεται το γεγονός ότι υπάρχουν κατηγορίες πολιτών για τους οποίους ο ηλεκτρονικός έλεγχος λογαριασμών είναι δυσχερής ή αδύνατος.
Ηλικιωμένοι, ασθενείς ή άνθρωποι χωρίς πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή δεν μπορούν να «υποχρεωθούν», όπως σημειώνει η Ένωση, να εκπαιδευθούν ψηφιακά προκειμένου να ενημερώνονται για τις οφειλές τους.

Την ίδια στιγμή, η ευθύνη για την έγκαιρη και σωστή τιμολόγηση ανήκει στον ίδιο τον πάροχο. Ο λογαριασμός πρέπει να φτάνει στη δηλωμένη διεύθυνση του καταναλωτή, ο οποίος διαφορετικά δεν έχει τρόπο να γνωρίζει το ποσό που οφείλει.

Τι συμβαίνει με ενοικιαστές και παροχές που ανήκουν σε τρίτους

Ένα ακόμη ζήτημα που τίθεται είναι η προστασία των ενοικιαστών. Σε πολλές περιπτώσεις, η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος ανήκει στον ιδιοκτήτη του ακινήτου ή ακόμη και σε άτομο που δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή.
Πώς μπορεί ο ενοικιαστής να ενημερωθεί έγκαιρα για τον λογαριασμό που ο ίδιος καλείται να πληρώσει; Πώς διασφαλίζεται ότι δεν θα χρεωθεί με οφειλές τις οποίες δεν γνώριζε;

Αίτημα προς τη ΔΕΗ: Να μην επιβάλλονται τόκοι όταν ο λογαριασμός δεν έχει φτάσει εγκαίρως

Η Ένωση καλεί τη ΔΕΗ να μην επιβάλει τόκους υπερημερίας για καθυστερημένες πληρωμές όταν ο έντυπος λογαριασμός δεν έχει αποσταλεί στον καταναλωτή μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο.

Παράλληλα, ζητά να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα στην αποστολή λογαριασμών προς όσους δεν είναι εγγεγραμμένοι στην ψηφιακή πλατφόρμα, προκειμένου να μην φορτώνονται με πρόσθετες επιβαρύνσεις για τις οποίες δεν ευθύνονται.

Ο ρόλος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Η Ένωση υπενθυμίζει ότι στόχος της είναι:

  • η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων,
  • η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής,
  • η ενίσχυση της σωστής καταναλωτικής συμπεριφοράς,
  • και η τεχνική και νομική υποστήριξη των καταναλωτών στις διαφορές τους με προμηθευτές.
Loader