Αεροπορική τραγωδία στην Ινδία με 265 νεκρούς

Αεροσκάφος της Air India με 241 επιβαίνοντες συνετρίβη πάνω σε φοιτητικό ξενώνα

- Newsroom

Νεκροί είναι οι 241 επιβαίνοντες της πτήσης 171 της Air India που συνετρίβη στην πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας ενώ ο αριθμός των νεκρών φτάνει συνολικά τους 265 αφού το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε ένα φοιτητικό ξενώνα!

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, οι 229 επιβάτες και 12 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους, ενώ ο μοναδικός επιζών νοσηλεύεται στο νοσοκομείο. Ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός των νεκρών στο φοιτητικό ξενώνα αφού οι έρευνες συνεχίζονται. Mέχρι στιγμής πάντως από το σημείο της συντριβής ανασύρθηκαν ακόμα 24 σοροί ανθρώπων που βρίσκονταν στο έδαφος.

india-aeroskafos-atyxima-1.jpg

«Ο επιζών είναι Βρετανός υπήκοος, ινδικής καταγωγής. Η Air India εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων. Οι προσπάθειές μας τώρα επικεντρώνονται εξ ολοκλήρου στις ανάγκες όλων των πληγέντων, των οικογενειών τους και των αγαπημένων τους προσώπων» τόνισε η εταιρεία.

Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των ανθρώπων που βρίσκονταν στον ξενώνα και έχασαν τη ζωή τους. Συγγενείς των θυμάτων κλήθηκαν να δώσουν DNA προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της αναγνώρισης.

Μοναδικός επιζών από τη συντριβή είναι ο Vishwashkumar Ramesh, που καθόταν στη θέση 11Α, δίπλα από την έξοδο κινδύνου. Σε συνομιλία με την οικογένειά του έλεγε ότι δεν ξέρει πώς βγήκε ζωντανός.

Σε βίντεο, που δεν έχει επαληθευτεί, φαίνεται να περπατά κουτσαίνοντας προς ένα ασθενοφόρο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, λίγα δευτερόλεπτα πριν το αεροσκάφος χάσει ύψος, ο κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπχαβάλ έστειλε το τελευταίο δραματικό μήνυμα στον πύργο ελέγχου και έπειτα δεν απάντησε σε καμία κλήση.

«Mayday! Δεν υπάρχει ώθηση, χάνουμε ισχύ, δεν μπορούμε να πάρουμε ύψος» προειδοποίησε ο πιλότος, σύμφωνα με την Telegraph.">https:="" www.iefimerida.gr="" kosm...<="" a="">

Μια άλλη διάσταση στην έρευνα για την τραγική συντριβή του αεροσκάφους της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ δίνουν ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας, οι οποίοι επισημαίνουν πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων (flaps) κατά την απογείωση.

Σε βίντεο που επαλήθευσε και δημοσίευσε το BBC, φαίνεται το αεροσκάφος να χάνει ύψος και να εκρήγνυται κατά την πρόσκρουσή του στο έδαφος.

Ο αναλυτής αεροπορίας Τζέφρι Τόμας παρατήρησε ότι, τη στιγμή της πτώσης, το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμη εκτεταμένο, ενώ τα πτερύγια είχαν ήδη ανασυρθεί. «Όταν το παρατηρώ αυτό, διαπιστώνω ότι το σύστημα προσγείωσης είναι ακόμα κάτω, αλλά τα πτερύγια έχουν μαζευτεί. Είναι κάτι πολύ ασυνήθιστο τόσο νωρίς μετά την απογείωση», ανέφερε.



Οι διαδικασίες φυσιολογικής απογείωσης

Σύμφωνα με τον Τόμας, σε φυσιολογικές συνθήκες, το σύστημα προσγείωσης ανασύρεται μέσα σε 10-15 δευτερόλεπτα από την απογείωση, ενώ τα πτερύγια (flaps) μαζεύονται σταδιακά μέσα σε 10-15 λεπτά. Η πρόωρη αναδίπλωση των πτερυγίων θα μπορούσε να επηρεάσει καθοριστικά την ικανότητα του αεροσκάφους να αναπτύξει την απαιτούμενη ταχύτητα για την άνοδό του.

Ανοικτό το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους

Ο αεροπορικός αναλυτής Τέρι Τόζερ τόνισε από την πλευρά του: «Είναι δύσκολο να πούμε κάτι με βεβαιότητα από το βίντεο, αλλά δεν φαίνεται να είναι εκτεταμένα τα πτερύγια, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει απόλυτα γιατί το αεροσκάφος δεν ολοκλήρωσε σωστά την απογείωσή του».

Ο πρώην πιλότος και ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμσαϊρ, Μάρκο Τσαν, επισήμανε ότι μια λανθασμένη ρύθμιση των πτερυγίων θα μπορούσε να αποδοθεί σε πιθανό ανθρώπινο σφάλμα. «Αν τα πτερύγια δεν έχουν ρυθμιστεί σωστά, αυτό δείχνει ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος. Ωστόσο, η ανάλυση του βίντεο είναι περιορισμένη λόγω της χαμηλής ανάλυσης και δεν επιτρέπει οριστικά συμπεράσματα», σημείωσε.

Η έρευνα για τα ακριβή αίτια της τραγωδίας συνεχίζεται, με τις αρχές να εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια — από μηχανική βλάβη και πολλαπλό πλήγμα από πουλιά, έως επιχειρησιακά ή ανθρώπινα λάθη.

Loader