Πώς τα πήγε ο ΟΑΣΘ την πρώτη μέρα χωρίς το μετρό και οι κερδισμένοι και χαμένοι στο συνέδριο των δημάρχων. Γράφει ο Σαλονικιός

Περίπου 100.000 μετακινήσεις οι οποίες γίνονταν τον τελευταίο καιρό με τον υπόγειο σιδηρόδρομο, έπρεπε κάπου να διοχετευτούν

Σχετικά καλά κύλησε η χθεσινή, πρώτη μέρα χωρίς το μετρό, στη Θεσσαλονίκη. Η κίνηση ήταν ασφαλώς αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, τόσο στους δρόμους όσο και στις στάσεις των αστικών λεωφορείων. Βλέπετε, περίπου 100.000 μετακινήσεις οι οποίες γίνονταν τον τελευταίο καιρό με το μετρό, έπρεπε κάπου να διοχετευτούν.

Πάντως, η προετοιμασία που έκαναν, τόσο η διεύθυνση τροχαίας Θεσσαλονίκης, όσο και ο ΟΑΣΘ μπορεί να μην έλυσαν εντελώς το πρόβλημα, πώς θα μπορούσε άλλωστε να συμβεί αυτό, μετρίασαν όμως σε σημαντικό βαθμό τις επιπτώσεις από τη μη λειτουργία του μετρό.



Στους βασικούς οδικούς άξονες υπήρχαν περισσότεροι τροχονόμοι οι οποίοι δεν περιορίζονταν σε ρόλο παρατηρητή αλλά ρύθμιζαν την κυκλοφορία όπου υπήρχαν προβλήματα. Συγχρόνως, ο ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Κωνσταντίνο Ταγγίρη, έβγαλε χθες στους δρόμους 326 λεωφορεία. Τέτοια επίδοση είχε να επιτύχει ο ΟΑΣΘ εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία, προ του 2015, πριν να αρχίσει η σταδιακή κατρακύλα του Οργανισμού.

Σύμφωνα με τον Ταγγίρη η νέα γραμμή Μ1, με χάραξη κατά μήκος της γραμμής του μετρό, στην οποία δρομολογήθηκαν 17 δεκαοκτάμετρα λεωφορεία λειτούργησε πολύ καλά, με συχνότητα διέλευσης λίγο κάτω από 7 λεπτά, όταν ο αρχικός προγραμματισμός ήταν στα 7,5 λεπτά.

Νωρίς το πρωί, ο επικεφαλής του ΟΑΣΘ μίλησε μέσω μοτορόλας προς όλους τους οδηγούς, επισημαίνοντας τον κρίσιμο ρόλο που καλείται να παίξει ο Οργανισμός αυτόν τον μήνα που η πόλη θα μείνει χωρίς το μετρό.

Σύμφωνα δε, με τον διευθυντή Κίνησης του ΟΑΣΘ, Σίμο Παπαδόπουλο χθες δεν χάθηκε ούτε ένα από τα προγραμματισμένα δρομολόγια σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές. Μακάρι να κυλήσουν ακόμη καλύτερα τα πράγματα και τις επόμενες μέρες.

Σαν τις φοιτητικές εκλογές

Ολίγον από φοιτητικές εκλογές θύμισε το τέλος του ετήσιου συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 6 ως τις 8 Νοεμβρίου στην Αλεξανδρούπολη. Μετά την επεισοδιακή ψηφοφορία η οποία έγινε το μεσημέρι του Σαββάτου για την έκδοση ψηφίσματος σχετικά με τους τρόπους αντίδρασης των δημάρχων για τον τρόπο που τους αντιμετωπίζει η κυβέρνηση, και οι δύο μεγάλες παρατάξεις εμφανίστηκαν νικήτριες. Τόσο οι “γαλάζιοι” υπό τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ και δήμαρχο Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρο Κυρίζογλου, όσο και οι “πράσινοι”, με ολίγον από ΣΥΡΙΖΑ, υπό τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα.

Το δικαίωμα να εμφανίζονται ως νικήτριες τους το έδωσε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας κατά την οποία το «γαλάζιο» ψήφισμα έλαβε 92 ψήφους, το «πράσινο» 89 και άλλες 10 αυτό το οποίο πρότεινε η παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ. Από μια άποψη η πλευρά της πλειοψηφίας εμφανίζεται ως η χαμένη αφού οι ψήφοι των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης, αθροιζόμενες υπερτερούν. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αυτό διαμορφώθηκε κυρίως επειδή πολλοί “γαλάζιοι” δήμαρχοι προτίμησαν να αποχωρήσουν πριν από την ψηφοφορία προκειμένου να μην βρεθούν στη δυσχερή θέση να υπερψηφίσουν την πρόταση της αντιπολίτευσης η οποία πρότεινε δυναμικότερες κινητοποιήσεις.



Υπό αυτή την έννοια οι θριαμβολογίες του Χάρη Δούκα είναι μάλλον υπερβολικές αφού η αντιπολίτευση δεν κατόρθωσε να δημιουργήσει καθαρό πλειοψηφικό ρεύμα, παρά τα τεράστια προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι δήμοι. Το ίδιο παράτερη μοιάζει και η ανακοίνωση της πλειοψηφίας η οποία θεωρεί μεγάλη νίκη το γεγονός ότι επικράτησε, έστω και με τρεις ψήφους της παράταξης του Δούκα, όταν περίπου το 65% των συνέδρων πρόσκειντο στη Νέα Δημοκρατία αλλά το «γαλάζιο» ψήφισμα το υπερψήφισε μόλις το 18%. Συνεπώς, το ορθότερο είναι ότι και οι δύο παρατάξεις είναι χαμένες, με αυτήν του Κυρίζογλου να έχει μεγαλύτερες απώλειες.

Λιβάνιος - Παπαστεργίου

Ο λιγότερο χαμένος, πάντως, ήταν ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος για τον οποίο ακούστηκαν καλά λόγια και από δημάρχους της αντιπολίτευσης. Άλλωστε, ο υπουργός, συνομιλεί συχνά με αρκετούς δημάρχους που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ. Αντιθέτως πολλές επικρίσεις δέχθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αν και τέως δήμαρχος και πρόεδρος της ΚΕΔΕ. Ο λόγος είναι ότι με το νομοσχέδιο που ετοιμάζει αφαιρεί από τους δήμους σημαντικό μέρος των εσόδων από την είσπραξη των κλήσεων για παραβάσεις του ΚΟΚ. Μέχρι τώρα το σύνολο των προστίμων κατέληγε στα δημοτικά ταμεία, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προτείνεται η δημιουργία ενός ειδικού λογαριασμού με τίτλο «Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας» στον οποίο θα κατατίθεται η πλειοψηφία των εσόδων αυτών, με ένα μέρος τους μόνο να καταλήγει στους δήμους.

Loader